Незважаючи на очевидні переваги банерної реклами, останнім часом поширення набуває rich-media — вид iнтepнeт-peклaми, який викopиcтoвyє мультимєдійні мoжливocтi кoмп'ютера: рекламні модулі створюються за допомогою технологій Java (мова програмування), Flash, CGI (Common Gateway Interface — інтерфейс прикладного програмування), KHTML (Dynamic Hypertext Markup Language — розширена версія мови гіпертекстової розмітки, засобу опису документів у WWW) та Shock Wave (мультимедійна технологія) і представляють собою повноцінні рекламні ролики зі звуком, анімацією та відеое-фектами.
Цей вид інтернет-реклами не передбачає обов'язкової наявності сайту рекламодавця. Ролики rich-media або активні додатки (active ads) зазвичай не мають фіксованих розмірів, вони завантажуються одночасно із контентом (змістом) сайту і демонструються зверху нього. Після завершення демонстрації вони автоматично закриваються і залишають після себе банер або текстове посилання на сайт рекламодавця, якщо такий є. Яскраве оформлення та анімація зазвичай не дратує користувачів, а навпаки, привертає увагу.
Модулі rich-media можуть демонструватися в окремих вікнах фіксованого розміру, які випливають над сторінкою (pop-up windows), що проглядають, або під нею (pop-under windows). Pop-up вікна відкриваються автоматично із завантаженням сторінки. Зазвичай це викликає хворобливу реакцію користувачів, особливо якщо таких вікон кілька. Pop-under вікна також відкриваються разом із завантаженням основної сторінки, проте миттєво переходять на задній план і не заважають користувачу переглядати основний сайт. Після завершення перегляду сайту і закриття вікна браузера користувач має змогу ознайомитися із змістом pop-under вікна. Тож ступінь роздратованості знижується.
Можливості rich-media дуже широкі, але надмірне їх використання може призвести до прямо протилежного ефекту — нав'язливої реклами. Для оптимізації використання формату rich-media було розроблено ряд специфікацій і рекомендацій, які доступні у спеціальних бібліотеках.
Рекламодавець може розміщувати рекламу такого формату на рекламних майданчиках і в мережах систем, які керують проведенням рекламних кампаній формату rich-media. В мережах таких систем об'єднана велика кількість рекламних майданчиків, аудиторія яких є дуже широкою.
Єдиним значним недоліком зазначеного виду інтернет-реклами є ціна. Такі рекламні модулі справедливо зараховують до високих рекламних технологій, тому створення якісного ролика може обійтись у значну суму.
Rich-media банери - справжня квінтесенція всіх переваг інших видів банерів. Можливості rich-media банерів практично безмежні: у них можна використовувати безліч гарних ефектів, звуковий супровід, реакцію на дії користувача. Rich-media банери "розумніше" всіх інших банерів. Вони можуть міняти свій розмір залежно від дій користувача. Вони виглядають як відеоролики, але при цьому "важать" разів у десять менше.
Незважаючи на розходження в технологіях виготовлення, зовнішній вигляд всіх банерів підкоряється певним правилам. Так, на банерах прийнято розміщати рекламний слоган, графічний образ, що виступає центральним елементом композиції, і додатковий текст, що дає необхідні пояснення.
|