На сьогоднішній день торгівля в Інтернеті стала одним з наймогутніших сегментів національних економік. За останні роки використання Інтернету в багатьох країнах світу стало повсякденною нормою ділового життя та цивілізованим способом спілкування. Це зумовлено перевагами комерційної діяльності на інтернет-ринку, серед яких відносно невеликий об’єм вкладень для виходу на ринок; глобальний характер ринку; зниження витрат на оформлення угоди та її подальше обслуговування; цілодобова доступність ринку; низькі витрати обігу. Інтернет-магазин – перспективна форма електронної комерції, оскільки його основу складає роздрібна торгівля, орієнтована на досить широку аудиторію кінцевих споживачів. Перевагами інтернет-магазину є: забезпечення користувачів інформацією про товари і послуги, цілодобова робота, повна автоматизація діяльності компанії, індивідуальний підхід, підтримка постійних зв'язків, більша кількість товарів і послуг, використання додаткових рекламних можливостей та стимулюючих маркетингових акцій. Водночас недоліками інтернет-магазину є віртуальність контакту з реальними товарами, низька швидкість виконання замовлень, заплутаність і громіздкість Інтернету, низький рівень довіри клієнтів і надійності. За останні декілька років оборот електронної комерції в Україні зріс у 10 разів, що свідчить про популярність цієї діяльності і значні перспективи розвитку. У розвитку електронної торгівлі в Україні спостерігаються такі тенденції: зростання кількості користувачів Інтернетом, обсягів продажу комп’ютерів, збільшення кількості домашніх компаній. Це сприятиме подальшому розширенню ринку комерційної діяльності в Інтернеті. Проте в Україні розвиток ринку електронної комерції гальмують такі фактори, як відсутність законодавчої бази, слабо розвинена національна система електронних платежів, низька ефективність більшості існуючих українських торгівельних майданчиків, низький рівень проникнення Інтернету (особливо в регіонах), відсутність правового захисту споживачів та користувачів електронною комерцією. Отже, компанії, які працюють у галузі електронної комерції, отримують нові широкі можливості для свого розвитку і новий перспективний ринок, оскільки використання технологій Інтернет в комерційній діяльності надає такі можливості: вихід на всі ринки світу; безперебійна робота бізнесу; скорочення витрат; можливість здійснення платежів через Інтернет; скорочення витрат на рекламу і маркетингові заходи; мобільність бізнесу. Жорнік Катерина, 2 група 6503
|