З 1995 року почав застосовуватись термін «Інтранет» (інтра-мережа). Узагальнюючи численні визначення, можна сказати, що Інтранет — це внутрішньокорпоративна мережа, побудована на основі стандартних технологій Інтернет (ТСР/ІР, Wеb та ін.). З технічної точки зору - це внутрішній корпоративний веб-портал, який призначений вирішувати задачі які притаманні Вашій компанії; задачі, в першу чергу по систематизації, зберіганню та обробці внутрішньо корпоративної інформації. Концепція повнофункціонального Інтранет передбачає в інтрамережі такі сервіси: 1. користувацькі — створення і публікація документів; координація робіт і взаємодія користувачів (системи електронної пошти і засоби підтримки колективної роботи); навігація (швидкий пошук і доступ до інформації); доступ до додатків; 2.мережні — єдина довідкова служба (управління інформацією про людей та ресурси); реплікація (прозорий розподіл даних по мережі); безпека; управління. Інтранет залежить від таких технологій як можливості Web-броузера/сервера, ТСР/ІР клієнт-сервера і доступу до бази даних гіперсередовища, доступного в Інтернеті і World wide Web. Програмні додатки в Intranet засновані на застосуванні Internet-технологій і особливо Web-технології: гіпертекст у форматі HTML (і в XML), протокол передання гіпертексту HTTP і інтерфейс серверних додатків CGI (common gateway interface). Складовими частинами Intranet є Web-сервери для статичної або динамічної публікації інформації і браузери для перегляду й інтерпретації гіпертексту. Додатки FSІ поділяють на три групи: 1) базові, що надаються Інтранет як стандартні засоби (електронна пошта, засоби колективної роботи, телеконференції, комп'ютерна телефонія, зберігання і спільне використання інформації, навігація та пошук, довідники); 2) додатки, що їх розробляють незалежні виробники; 3) додатки, що розробляються спеціально для потреб конкретної організації (підприємства) — бази і сховища даних, кадрові і фінансові додатки та ін. Як висновок, можна сказати, що переваги та недоліки мережі Інтранет розкриваються в його діловому значенні: До вигод Інтранету відносяться: дешевий доступ; простий, інтуїтивний графічний інтерфейс користувача, який здатний оцінювати через браузери; дешеве або безплатне програмне забезпечення; дешеве обладнання; виконується на всіх платформах; стандартизована передача файлу; стандартизоване створення документа; стандартизований мережевий протокол, ТСР/ІР; зменшує витрати на друк і папір; зменшує витрати на маркетинг і продаж; висока продуктивність через швидший інформаційний доступ і простішу співпрацю. Обмеження Інтранету: нова технологія розвитку; недостача властивостей захисту; недостача ефективного управління; мінімальна підтримка користувача; може вимагати мережевих оновлень; несумісність програмного забезпечення браузера/сервера між версіями; не може масштабувати для великих фірм з інтенсивними інтерактивними додатками; важко підтримувати мультиплікацію, відео, звук через деякий час; нефільтрована інформація може розчарувати користувачів; не всі службовці можуть мати персональні комп'ютери.
|