На сьогоднішній день існує 2 види навігації Інтернет-ресурсів: 1) тестова система навігації; 2) графічна система навігації. В свою чергу графічна система навігація поділяється на графічні карти та графічні кнопки. Отже, розглянемо кожний вид навігації Веб-ресурсів окремо. Найбільш проста форма навігації – текстова система навігації. Вона представляє собою гіперпосилання, що постають перед нами звичайним текстом з кількістю слів від 1 до 3 (наприклад: головна сторінка, питання-відповіді, гостьова книга, мапа сайту, контакти і таке інше). Переваги: Висока швидкість завантаження. Читаність у всіх браузерах. Легка масштабованість і редагування. Допомагають в ранжируванні запитів з пошукових систем. Недоліки: Некомунікативність (користувачі можуть неправильно зрозуміти). Неможливість добитися точного розміру (різні браузери по-різному інтерпретують ті або інші величини шрифтів). Графічні карти – це окремий графічний елемент, який розділений на декілька ділянок, котрі є безпосередніми гіперпосиланнями. Переваги: Карти можуть виглядати достатньо ефектно. Вони зручні для установки одного графічного елементу замість декількох. Служать досить сильним засобом комунікації з користувачем. Недоліки: Найбільший недолік в тому, що при відключенні користувачем завантаження графіки в своєму браузері, карта даремна. Швидкість завантаження графіки грає важливу роль. Проблематичність в оновленні (швидше за все доведеться переробляти всю карту). Користувачі іноді повинні «пограти мишкою», намагаючись знайти посилання. Для пошукових машин картинка мало що означає. Графічні кнопки – це окремі графічні елементи на сторінці, які є безпосередніми гіперпосиланнями. Переваги: Привертають увагу користувача (не завжди звичайно). Можуть бути більш описовими (візуально), ніж прості текстові посилання. Можуть дати візуальне відчуття користувачеві де він знаходиться в даний момент (тобто кнопка для поточної сторінки злегка відрізняється від інших кнопок). Гнучкіші, ніж графічні карти. Швидше завантаження, ніж у карти. Немає необхідності «нащупування» посилань у порівнянні з графічними картами. Недоліки: Час завантаження. Часто, кнопки менш описові (наочні), ніж простий текст. Необхідність робити нову кнопку для будь-яких додаткових розділів сайту. Погано застосовувати для великих сайтів. Без ALT атрибутів, незавантажені кнопки не придатні для навігації. Не дуже корисні в досягненні високого положення в запитах пошукових серверів. Отже, можна зробити такі висновки стосовно навігаційної системи Інтернет-ресурсу: необхідно вкладати якомога більше інформації у навігаційну систему. Для покращення навігації необхідно додати текст до графічних кнопок. Для покращення властивостей навігаційної системи на Веб-ресурсі необхідно зробити, щоб доступ до всіх сторінок був здійснений трьома кліками. Ідеально, коли багато внутрішніх сторінок доступні вже з першої сторінки сайту. Можливе використання випадних меню для організації довгих списків з посилань або головних категорій вашого сайту. Не треба примушувати користувача полювати за інформацією шляхом багатократних кліків по посиланнях. І нарешті найголовніше, на мою думку, при розробці та підтримці навігаційної системи необхідно прислухатися до думки відвідувачів. Вони – цінні джерела інформації про те, що вони шукають і що вони не знаходять на Веб-ресурсі. А отже, задоволення відвідувача від використання Інтернет-ресурсу полягає в тому, як добре і правильно організована навігаційна система по сайту.