Хочу розпочати з визначення, що таке портал?
Портал – це вхід (або вихід) в глобальний інформаційний простір. Портал характеризується існуванням розвинутої системи інформаційних ресурсів і активною взаємодією з користувачами через систему форумів. Портал має централізований вхід і спеціальні засоби для зручної подорожі по інформаційних ресурсах. Також хочу виділити такі типи порталів: горизонтальний (у тому числі корпоративний);
вертикальний (у тому числі індустріальний).
Портали всіх типів мають такі загальні риси:
· здатність інтеграції й агрегації великого обсягу різнотипних даних;
· наявність гнучких механізмів пошуку;
· наявність сервісу;
Також слід зазначити, що в даний час відбувається активний процес інтеграції внутрішніх інформаційних систем підприємств з додатками, що забезпечують взаємодію з клієнтами і партнерами, а також з Web-додатками, призначеними для відвідувачів Web-сайтів, і число пов’язаних з цим Internet-проектів стрімко росте. Іншими словами, багато компаній зараз активно створюють інфраструктуру, що дозволяє використовувати Internet не тільки як засіб комунікації, але і як один з основних інструментів ведення бізнесу.
В даному рефераті я визначила класифікацію порталів. Класифікувати портали можна за різними ознаками, але найчастіше вдаються до класифікації за призначенням. В даний час за цією ознакою розрізняють три основні типи порталів: 1Загальнодоступні, або горизонтальні, портали (звані іноді мегапорталами), такі як Yahoo!, Lycos, Excite, Rambler. Ці портали призначені для найширшої аудиторії, що відбивається на утриманні інформації, що надається ними, і послуг зазвичай вони носять загальний характер (наприклад, новини про політичні події і культурне життя, електронна пошта, новинні розсилки і т.д.). 2Вертикальні портали призначені для специфічних видів ринку і обслуговує аудиторію, що коПрикладами таких порталів можуть служити додатки B2C (Business-to-consumer), наприклад туристичні агентства, що надають послуги з бронювання місць в готелях, замовленню і доставці квитків, доступу до карт і відомостей про автомобільні маршрути і т.п., або портали типа B2B (business-to-business), що дозволяють своїм клієнтам реалізовувати сумісні бізнес-операції. 3 Корпоративні портали призначені для співробітників, клієнтів і партнерів одного підприємства (іноді вони називаються B2E-порталы Business-to-employees). Користувачі такого порталу дістають доступ до призначених ним сервісів і додатків залежно від їх ролі і персонального профілю, і це найцікавіша категорія порталів в плані реалізації корпоративної інфраструктури і інтеграції додатків. Призначенням корпоративного порталу є надання зовнішнім і внутрішнім користувачам можливості персоніфікованого доступу до всіх корпоративних даних і додатків (включаючи неструктуровані і різнорідні дані), об’єднання ізольованих моделей бізнесу, інтеграція різних корпоративних додатків (зокрема додатків бізнес-партнерів), забезпечення повноцінного цілодобового доступу всіх користувачів (включаючи і мобільних приладів) до ресурсів компанії 24 години в добу незалежно від їх місця перебування.
Хочу додати, що в деяких публікаціях більш ширше розглянуті класифікації порталів.Але як на мене ці три класифікації, які я розглянула повністю дають уявлення про портали.
Отже портал - це група Web-сторінок, що належать конкретній особі або організації підтримуваних ними. Іншими словами, ПОРТАЛ - це Web-вузол, що надає початкову сторінку, що персоналізується. Протягом тривалого часу практично єдиними точками входу в Інтернет були добре відомі пошукові машини. Проте для більшості користувачів цього опинилося недостатньо, і тому народилася ідея Інтернет-порталу. По суті це декілька претензійно названа спроба зробити - ну якщо не головний, то хоч би зручніший вхід в “Павутину”.
Портал забезпечує доступ до інформаційних джерел різного роду, індексуючи їх і накопичуючи свою власну базу метаданих. З погляду користувача, можливі два варіанти роботи, і один з них припускає індивідуальну настройку відповідно до його запитів.
Що до засобів створення порталів, то згідно недавнім дослідженням Gartner Group, цього року на ринку корпоративних порталів нарешті з’явилися лідери. До них відносяться SAP (після придбання компанії TopTier Software), IBM (після випуску WebSphere Portal Server і оголошення про те, що на нім будуть засновані всі портальні продукти IBM), Sun і Sybase. З претендентів на лідерство слід також відзначити CA, Oracle, Microsoft і PeopleSoft продукти цих компаній відносяться до якнайкращих пропозицій в області засобів управління порталами загального призначення.
Отже, за своєю суттю портал це Web-сайт, призначений для певної аудиторії (наприклад, клієнтів і співробітників компанії), здійснює аналіз, обробку і доставку інформації і надаючий доступ до різних сервісів на основі персоналізації користувачів за допомогою будь-якого пристрою, підключеного до Internet.
|