Оптимізація сайту для пошукових систем
Реєстрація в пошукових системах є одним з основних засобів розкручування будь-якого сайту. Це відомо всім. Пошукові системи можуть дати більше 50% відвідувачів кожного дня, проте реєструватися в них - це одна справа, а потрапити на перші сторінки пошуку - інша. В даній статті можна знайти декілька порад, які допоможуть "забратися вище" при пошуку.
По-перше, необхідно з’ясувати, як треба реєструватися в пошукових системах. Для цього існують різні автоматичні реєстратори. Їх послугами варто скористатися, тому що вони заощаджуть багато часу. Але в найбільш популярних пошукових системах слід реєструватися власноруч. Які ж пошукові системи найбільш популярні? На одному з російських сайтів проводилось опитування: "Якою російською пошуковою системою Ви вважаєте за краще користуватися? ". У питанні взяла участь 61 людина. Голоси розподілися таким чином: Яndex-65%, Rambler-23%, Апорт-5%, Інша-7%. Щодо перших три все зрозуміло. Серед інших доречно було б також визначити Google, Lupa, Punto.
Які сторінки необхідно реєструвати? Зазвичай, реєструють головну сторінку, за якою можна перейти на всі останні. Деякі пошукові системи не індексують сторінки, що знаходяться далі за четвертий рівень, тобто це ті сторінки, на які можна потрапити, тільки пройшовшись по чотирьох посиланнях, починаючи з головної сторінки. Таким чином, якщо на сайті складна ієрархія сторінок, краще створити окрему сторінку, на якій мають бути розташовані прямі посилання на всі останні. На головній сторінці можна розмістити посилання на дану сторінку - тобто створити мапу сайту.
Отже, сайт зареєстрований. Пройде один, два, три тижні (у кожної пошукової машини свій час), і роботи пошукових систем зайдуть на нього і проїндексують на ньому всі сторінки. Зазвичай, якщо сайт потрапляє на одну з перших трьох сторінок пошукового запиту, це вже добре. А в таких системах як Яndex, Rambler, Апорт - навіть відмінно. При пошуку мало хто доходить до четвертої і далі сторінок, оскільки всю необхідну інформацію вони знаходять на перших трьох. Від чого ж залежить положення сайту при пошуку? Перш за все, воно залежить від змісту самих сторінок.
Ось деякі поради, які допомагають "піднятись вище" при пошуку.
- Кожну сторінку необхідно оптимізувати під одне, два, три пошукових слова або словосполучення. - Ці слова можна знайти в тексті кожної сторінки. Слід подумати, за якими словами будуть шукати кожну сторінку, і брати ці слова за оптимізаційні. - Велике значення пошукові системи приділяють заголовку (тег title). Заголовок повинен бути не дуже довгим і обов'язково включати ті слова і словосполучення, по яких відбувається оптимізація сторінки. У кожної сторінки повинен бути свій заголовок. - Бажано, щоб ключові слова (тег meta, keywords) були в самому тексті. - Опис (тег meta, description). Треба коротко описати сторінку, використовуючи при цьому ключові слова. Так, наприклад, Яndex при знаходженні сторінки видає її опис, і чим цікавішим він буде, тим більше шансів, що перейдуть саме на даний сайт.
- Тепер про сам текст. Чим ближче до початку документа ключові слова, тим вище положення сторінки при пошуку даних слів за інших рівних умов. Таким чином, необхідно намагатися розміщувати вже в першому абзаці сторінки ключові слова. - За будь-яких рівних умов, вище будуть ті сторінки, в яких пошукові слова використовуються разом з тегами <H1>-<H6>, <Strong>,<B> -При пошуку враховується розташування слів у запиті. Приклад: шукаємо сторінку із словами "реєстрація в пошукових системах". Якщо в першому сайті це словосполучення зустрічається у такому вигляді, а в другому сайті у вигляді "у пошукових системах реєстрація", то за інших рівних умов перший сайт буде розташований вище при даному пошуку. Тобто, необхідно передбачити, як користувачі будуть вводити запит.
- Чим більше пошукових слів на сторінці, тим вона вище при пошуку, але не варто цим зловживати. Якщо пошукових слів на сторінці дуже багато, то пошукові системи можуть прийняти це за пошуковий спам і покарати порушника. Є думка, що пошукових слів на сторінці повинно бути не більше 5% від всього тексту, але це всього лише думка.
Припустимо, що сторінки вже оптимізовані для пошукових систем. Тепер доведеться почекати, поки пошукові роботи знов заглянуть на даний сайт. Для непопулярних сайтів це може бути місяць і більше (один з мінусів). Нарешті сайт буде переїндексований. Як же визначити по яких запитах на сайт заходять, а по яких відвідувачів немає. В цьому може допомогти лише статистика відвідувань.
Наприкінці, слід наголосити, що за найбільш популярними словами і словосполученнями існує дуже велика конкуренція, і пробитися по ним в перші сторінки пошуку для нерозкручених сайтів дуже складно. За непопулярними словами потрапити на вершини пошуку легше, але і відвідувачів за такими словами значно менше. Дуже важливим моментом є необхідність аналізу сайтів-конкурентів. Можна брати до уваги їх кращі ідеї, які, сприяють їх високому положенню при пошуку. Для найкращого положення в пошукових системах слід працювати постійно, оскільки конкуренти також ніколи не стоять на місці.
Положення сторінок при пошуку також залежить і від того, чи посилаються на ваш сайт інші сайти і як посилаються. Але це вже тема іншої статті.
|