Інтернет-бізнес - це один з найефективніших інструментів для створення і розвитку більшості видів бізнесу. Інтернет-бізнес можна розділити на дві форми: Інтернет-бізнес - основа створення бізнесу і Інтернет-бізнес як додатковий інструмент розвитку вже існуючого традиційного бізнесу. Інтернет-бізнес як основа створення бізнесу має на увазі модель бізнесу, де переважна більшість бізнес-процесів виконуються за допомогою технологій Інтернету.
Приклад: Інтернет-магазин по торгівлі будівельними матеріалами "StroyShop.ru". Повністю онлайнова модель ведення бізнесу. За допомогою технологій Інтернет-бізнесу в Інтернет-магазині ведуться наступні бізнес-процесів:
- забезпечення користувачів інформацією про товари і послуги
- продаж товарів і послуг
- оплата товарів і послуг
- регулювання відносин з постачальниками, покупцями, службою доставки
- автоматизоване додавання і виділення товарної бази постачальників з асортименту Інтернет-магазина
- забезпечення клієнтів інформацією про хід виконання замовлення
- ведення звітності
- пошук партнерів
Що відрізняє "StroyShop.ru" від традиційних магазинів:
- відсутність складів
- робота 24 години в добу, 7 днів в тиждень
- повна автоматизація діяльності компанії
Інтернет-бізнес як додатковий інструмент ведення і розвитку бізнесу має на увазі наявність традиційної моделі ведення бізнесу, доповнену новим середовищем, технологіями Інтернет-бізнесу. Приклад: Інтернет-служба замовлення товарів і послуг "Zakaz OnLine." Служба замовлення товарів і послуг існувала як традиційна компанія з кінця 1998 року. Бізнес-процеси компанії:
- обробка дзвінків із замовленнями товарів і послуг операторами
- пошук товару або послуги
- оплата і доставка замовлення
Проблеми:
- обмежена потенційна клієнтська база ·високий рівень порогу виходу на ринок ·складність пошуку
- незручність обміну інформацією із замовником (клієнтам доводилося передзвонювати по 10 разів, щоб дізнатися, на якій стадії виконання знаходиться замовлення)
- труднощі у розвитку супутнього сервісу
- висока вартість рекламних заходів ·відсутність портрета клієнтів.
При додаванні до традиційного бізнесу онлайнового сервісу були отримані наступні переваги:
- збільшення замовлень в 5 разів
- потенційна база клієнтів виросла до 2 млн.клієнтів
- замовник, що має доступ в Інтернет, може, не турбуючи персонал, на сервері Інтернет-служби дізнатися, на якій стадії виконання знаходиться замовлення ·збільшилась швидкість пошуку за допомогою Інтернет-технологій персоналу Інтерн
На мою думку, на сьогоднішній день Інтернет-технології відіграють дуже важливу роль майже у всіх сферах життя людей по всьому світу, а особливо в бізнесі. За допомогою комп’ютерних технологій у світі обробляється найбільший відсоток всієї інформації. Крім того, за допомогою цих технологій підтримується та покращується розвиток економіки країн, що також сприяє покращенню багатьох сфер бізнес-діяльності. На мою думку, вже сьогодні люди не зможуть прожити без Інтернет-технологій, адже ми вже настільки до них звикли і прилаштувались, що просто не зможемо винайти аналогів цьому.
|