Інтернет-ресурс компанії є одним з основних інструментів маркетингу в сучасних умовах, коли інформація виступає головним рушієм розвитку економіки. Оцінка ефективності Інтернет-ресурсу необхідна компанії для того, щоб порівняти фактичні та потенційні показники економічної ефективності її діяльності, визначити доцільність існування її Веб-сайту, розробити практичні рекомендації щодо покращення результатів. Прийнято виділяти технічні, технологічні, маркетингові та економічні групи показників ефективності Інтернет-ресурсів. Лише за комплексної оцінки наведених характеристик можна встановити, чи забезпечує ресурс для компанії ті економічні переваги, на які вона розраховує. Узагальненим показником ефективності Інтернет-ресурсів є конвертування відвідувачів. Він визначає, який відсоток відвідувачів придбав товар або послугу. До головних переваг створення Інтернет-ресурсів компаній належать: розширення сфери діяльності та доступ на міжнародний ринок, модернізація інфраструктури за мінімізації витрат, полегшення обслуговування клієнтів, збільшення інвестицій. Основними недоліками є: ризик несанкціонованого доступу, Інтернет-ресурс є джерелом фінансової та економічної інформації для конкурентів, технічні проблеми функціонування, транзакційні ризики, необхідність залучення спеціалістів, розпилення ресурсів підприємства, відтік кваліфікованих працівників. Для підвищення прибутковості електронної комерції необхідно здійснювати постійний моніторинг ефективності Інтернет-ресурсів, основною метою якого є визначення цільової аудиторії компанії у мережі Інтернет та забезпечення простих спілкування та взаємодії з нею. Якщо компанія у повному обсязі оцінить ефективність функціонування свого Інтернет-ресурсу, вона отримає змогу покращити результати власної маркетингової діяльності через Інтернет і, як наслідок, максимізувати свої прибутки.
|