Web-ресурс, як сукупність Web-сторінок, є структурною одиницею Інтернету. Саме Web-ресурс містить в собі інформацію різного вигляду, пошуком якої відвідувач займається в Інтернет-просторі. Саме донесення інформації відвідувачеві є основним завданням Web-ресурсу.
Перш ніж створювати Web-ресурс, замовник узгоджує з розробником цілі, з якими створюється ресурс. Розробник розповідає замовникові про можливості технологій, вони узгоджують основний напрямок ресурсу, його призначення.
Потім замовник конкретизує мету ресурсу: чи це корпоративний сайт, чи Інтернет-магазин, чи презентація.
Розроблювач Web-ресурсу студіює сайти конкурентів, обирає, які з їх складових можна аналогічно створити на своєму сайті, які додати і які вдосконалити. Важливим питанням, що потребує уваги на етапі проектування ресурсу, є технічна підтримка.
Майбутнє наповнення та дизайн Web-ресурсу великою мірою залежить від цільової аудиторії, тобто майбутніх відвідувачів сайту, від їх віку, статі, країни проживання.
Сайт може фінансуватися розробником, за рахунок реклами чи за плату відвідувачів ресурсу. Залежно від цього на сайті можуть бути розміщені банери або лічильники.
Далі розробник отримує від замовника побажання щодо інформації та структури сторінок, враховує їх під час організації інформації Web-ресурсу.
Обговоривши всі вищезазначені пункти, розробник складає та узгоджує з замовником план втілення проекту в життя.
Вимоги до інформаційного наповнення Web-ресурсу відрізняються залежно від мети його створення. Кожен Web-ресурс містить головну сторінку. Решта складових інформаційного наповнення може варіюватися. Корпоративні сайти в основному містять історію компанії, типові документи, контракти, партнерів, каталог продукції. Ознайомлювальні сайти можуть містити дані про організацію, документи, статут, новини. Інтернет-магазин містить дані про продукцію, характеристики, ціни, умови купівлі-продажу.
Проект Web-ресурсу складається перед його створенням, і є тією канвою, на яку накладаються усі дизайнерські рішення, інформація, документи. Проект – це той базис, фундамент, на якому будується Web-ресурс, тому важливо не ігнорувати цей етап, а приділяти йому належну увагу як замовнику, так і розробнику.
|