Web 2.0
Пояснити, що таке
Web 2.0, насправді дуже просто — навіть людині, яка завела з усесвітньою
павутиною лише шапкове знайомство. Соціальний веб-сервер — це другий шанс для
економічної інтернет-утопії, яка, здавалося б, звалилася після краху доткомів —
різкого обвалу в березні 2000 р. акцій інтернет-компаній. Усесвітній мережі
знадобилося менше п'яти років, щоб знов стати привабливою для мільярдних
інвестицій.
Сучасний бізнес
неможливий без Інтернет, як неможливе було виникнення світової системи торгівлі
без відкриття Америки. Потреба в гранично стислі терміни отримати необхідну
актуальну інформацію, постійний пошук нових ринків збуту товарів і послуг
необоротно приведе бізнес в глобальну павутину. Вже зараз важливо виступити в
похід на Мережу, щоб дістати перевагу, клієнтів і їх гроші. Ера бізнес-мережі
тільки починається. Твердження вірне і для вже порівняно розвиненого
західноєвропейського сегменту, і для RUнету, і для нас.
Попит народжує
пропозиція. Спрага домінувати породжує прагнення. UAнет повний можливостей, тут
ще невідома компанія має чудові шанси закріпитися, сформувати клієнтську мережу
і скласти жорстку конкуренцію іменитим, таким, що лідирує в оффлайні гравцям.
Формула успіху: необхідно розвернути свій ресурс, бажано з відмінним дизайном,
бажано на сучасній технічній платформі, заплатити один раз $10 тис. і не
витрачати гроша на оренду і декорацію офісу в центрі міста, на ренту і
облаштування торгових площ.
Схема
онлайн-бізнесу проста — консультанти, склад, кур'єри. Також легко вирішується
питання з напливом відвідувачів. Онлайн-консультант може вести бесіду одночасно
з декількома покупцями, не розриваючись між ними, детально пояснюючи переваги
або відмінності тих або інших товарів. У результаті ніхто не залишиться в
образі, а у разі покупки відвідувач, з високою часткою ймовірності, повернеться
на той же сайт, тій же компанії, спокушений якістю сервісу і зручністю служби
доставки. Лояльність в Мережі завоювати поки що просто. Як і привернути
відвідувачів.
Рекламна кампанія
в Інтернет вимагає невідповідний менших витрат, будучи при цьому значно більш
контрольованою і ефективною, не в приклад класичної. У Мережі бізнесмен володіє
додатковими важелями контролю над ходом кампанії, може коректувати її у разі
нецільових переходів, міняти тип і зміст носіїв на льоту, відстежувати
поведінку відвідувачів, збирати інформацію про їх переміщення по рубриках сайту
компанії і таким чином планувати розвиток свого бізнесу, ґрунтуючись на точних
даних про споживчий попит. Вирішення таких завдань ніколи не добитися
традиційними способами реклами.
Тотальна
керованість, контроль над засобами, можливість відстежувати переваги
відвідувачів — все це з часом загрожує просто знищити немережеву торгівлю. Все
зростаюча вартість оренди великих торгових залів затягне бізнес в Інтернет — за
більшим прибутком, за новими і старими клієнтами, адже Мережа поглинає
користувачів в геометричній прогресії.
Втім, шукати в
Мережі тільки потенційних клієнтів — це ще один спосіб забивання цвяхів
комп'ютером. Незамінна інформація — досвід колег, повідомлення інсайдерів, які
регулярно спливають в особистих блогах і соціальних мережах, безкоштовні і
оперативні консультації — саме за цим ходить ділова людина в Інтернет.
Бізнес-портали
Сучасний
бізнес-портал, якщо він себе таким позиціонує, повинен володіти декількома
ключовими складовими:
— власною інформаційною службою (здатною швидко відгукуватися на інформаційні
приводи і подавати інформацію найцікавішою бізнесу і діловій людині сторони);
— періодично оновлюваною базою аналітичних матеріалів;
— каталогом компаній і супутньою ним інформацією (прес-релізи, прайс-листи,
оголошення);
— ексклюзивними рубриками і сервісами.
Важливою складовою
є і організація дозвілля ділової людини — сегмент, що типово ніяк не
покривається діловими порталами. Він зможе стати вагомим аргументом в
розстановці сил і виграші авторитету у користувачів.
За винятком
«Українського бізнес порталу» (www.ubp.com.ua), більшість існуючих ресурсів є
фрагментами вищеописаного ідеалу порталу для ділової людини. Ухил робиться або
у бік каталогізації компаній (www.ukrindustrial.net, www.ukrbiznes.com), або у
напрямку до інформаційно-консультативної складової (www.liga.net, www.delo.ua).
Останнім часом намітилася тенденція, коли каталоги намагаються розвернути
власні інформаційні служби або транслювати новини з афілійованих ресурсів (що в
корені невірно, бо новинні стрічки, що існують нині, гостро орієнтовані на
політику), але інформаційні ресурси каталогів не відкривають і лицем до
компаній не звертаються.
«УБП» йде шляхом
об'єднання цих двох сторін, навіть три, враховуючи рубрики соціально-культурні,
організовуюче дозвілля і освіта.
Але сьогоднішні
реалії розвитку Мережі такі, що крім балансу і акценту на розширенні тієї, що
інформаційної наповнює, користувачеві необхідні нові інструменти для роботи з
цією інформацією. Так в світі виникає Мережа нового покоління — Веб-сервер 2.0,
якою властиві елементи як певних сервісів, так і ідеології «веб-сервера як
платформа».
Враховуючи ці
реалії, наступним кроком всіх інтернет-проектів і бизнес-порталов, зокрема,
буде модифікація під сучасні запити користувачів. І на цьому етапі буде видно,
хто зможе існувати далі згідно образу бізнес-портала, а кому доведеться
перепрофілюватися в каталоги або в інформаційні бізнес-видання.
Три
інструменти
Я б хотів виділити
три основні інструменти, необхідних в новому поколінні порталів: тегування
матеріалів,
настроюваність і соціальні мережі.
Тегування
матеріалів стане тим лакмусовим папірцем, за допомогою якого користувач
визначить дійсну спрямованість ресурсу. Тегування необхідне користувачеві для
швидкого пізнання суті проблеми, і якщо ми говоримо про бізнес-портали, то
інформація, отримана користувачем в результаті пошуку, повинна бути вичерпною,
від коріння до верхівки дерева. У ідеалі пошук по тегам повинен зібрати все:
відбірку новин про витоки проблеми, розширені публіцистичні матеріали,
коментарі експертів, аналітичні публікації, релізи компаній про події (якщо це
пов'язано з бізнес-діяльністю) і багато що інше. Інакше, якщо таких результатів
немає — ресурс, що позиціонує себе як портал, буде визнаний каталогом і
вдасться до забуття. Каталогізація — лише мала частина того, що дійсно
необхідне бізнесменові.
Настроюваність —
це приємний бонус, який грає важливу роль в ресурсах, орієнтованих на ділову
аудиторію. Поза сумнівом, ділові люди — прихильники раціонального використання
свого часу, і цей сервіс доводиться їм до речі, дозволяючи одного разу
надбудувавши бажаний вид особистої сторінки, у все подальші відвідини читати
тільки потрібні ним рубрики і розділи.
На руку зіграє і інтеграція соціальних мереж. Основною метою будь-якого
комерційного проекту є прибуток. Онлайн-магазини використовують свою методику,
портали — свою. Якщо магазинам властива часткова соціалізація (наприклад,
інтеграція в магазин системи wishlist, яка активно сприяє підвищенню продажів),
то портали створюють чисті соціальні мережі для залучення рекламодавців.
Профільні мережі бізнес-порталів привертають не тільки чітко обкресленою
аудиторією, але і своєю постійністю.
Источник: http://www.e-mkg.info |