Торгова модель ведення бізнесу в Інтернеті є класичною моделлю різними видами торгівлі товарами і послугами, представленою у вигляді віртуальної та електронної торгівлі, за допомогою яких може існувати підприємницька діяльність в мережі шляхом впровадження інтернет-технологій, спрямованих на підвищення ефективності діяльності. Існують чотири категорії продажів товарів та послуг, це – віртуальний продавець, продавець за каталогами, продавці, що представлені через веб-вітрину, продавець бітів. Також торгова модель можна розподілити на три види: віртуальна торгівля, торгівля за каталогами, змішаний тип торгівлі. З перерахованих найбільш поширена у мережі віртуальна торгівля, яка представляє собою електронну торгівлю. Сама ж електронна торгівля має багато переваг у торгівельній взаємодії в Інтернет: використання електронного документообігу, збільшення оперативності отримання інформації про товар, скорочує цикл виробництва та продажу, усуває посередницьку ланку і т.д.. Процес ведення бізнесу в Інтернеті здійснюється за допомогою електронної системи. Тому існують такі поняття як електронна комерція та електронний бізнес. Електронна комерція - це використання комунікаційних технологій для передачі бізнес-інформації та ведення бізнесу. Електронний бізнес - це будь-який процес, який організація виробляє за допомогою мережі пов'язаних між собою комп'ютерів. Бізнес у торговій системі здійснюються за допомогою торгівельних майданчиків, а саме: біржі, інтернет-аукціони, електроні каталоги, інтерент-магазини і т.п.. Інтернет-магазин є відомим прикладом веденням бізнесу та бізнес-процесів шляхом використання електронної мережі й торгової Інтернет-системи. Інтернет-магазин має свої переваги та недоліки. Будь-який інтернет-магазин розглядається як сукупність електронної вітрини і торгової системи у своєму технічному аспекті.
|