Термін пошукова оптимізація походить від англійського "Search engines optimization" - "оптимізація під пошукові машини". Пошукова оптимізація полягає в створенні сторінок, коди яких зручні для прочитування пошуковими системами. Мета оптимізації сайту - підвищити позиції сайту в результатах видачі пошукових систем. А ось методи досягнення цієї мети бувають різні: чорна, сіра та біла.
Сутність чорної оптимізації полягає у просуванні сайтів нечесними методами, пошуковий спам. Прийоми - розміщення на сторінках сайту невидимого тексту, використання дорвєєв з редіректом, клоакинг, посилальний спам (розміщення невидимих для користувача посилань.) Ефект - сайт з'являється на першій сторінці результатів видачі досить швидко. Але як тільки співробітники пошукових систем дізнаються про те, що на сайті використовуються прийоми "чорної" оптимізації, сайт виключається з індексації і вноситься до "чорного списку" пошукача (т.з. бан).
Сутність білої оптимізації полягає у роботі з контентом і структурою сайту з метою зробити його найбільш зручним для відвідувачів і доступним для індексації пошукових систем. Прийоми - виправлення помилок в навігацію сайту, редагування програмної коди сторінок, нарощування контента, розміщення посилань на тематичних ресурсах. Ефект - стабільні високі позиції в пошукових системах.
Сутність сірої оптимізації полягає у оптимізації сайту "усліпу", без урахування особливостей сайту. Прийоми - створення дорвєєв без редіректа, хаотичний обмін посиланнями. Ефект - мінімальний і нестабільний.
|